بایرن مونیخ
اخبار و حواشی بوندسلیگا
قالب وبلاگ

 

عملکرد بایرن در فصل نقل و انتقالات


سعید محمدخواه
وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران -
باواریایی ها در فصل نقل و انتقالات تابستانی بازیکنانی نظیر نیلز پترسن و مانوئل نوئر را بهمراه رافینا مدافع کناری جنوا به خدمت گرفتند و آنها از علاقه خود برای جذب ویدال و بوآتنگ در ادامه فصل نقل و انتقالات خبر می دهند.

بوآتنگ بارها و بارها از علاقه و توافق خود با سران بایرن خبر داده است و انتقال وی مشروط به موافقت باشگاه منچستر سیتی است که در حال حاضر قیمت بالایی را برای این انتقال در نظر گرفته اند و باواریایی ها امیدوارند بتوانند این مبلغ را اندکی کاهش داده و با سران آبی پوشان منچستری به توافق برسند.

البته بایرنی ها نسبت به انتقال ژرمی بوآتنگ بسیار امیدوارند و جذب وی را تا حد زیادی تمام شده می دانند. بوآتنگ احتمالا فصل آینده بهمراه بداشتوبر زوج خط دفاعی بایرن را تشکیل خواهد داد.

نرلینگر در مورد بوآتنگ می گوید:" در مورد بوآتنگ هنوز خبر جدیدی وجود ندارد او می خواهد به بایرن بپیوندد و تنها مانع سر راه این انتقال قیمت بالای تعیین شده از سوی منچستر سیتی است."

دیگر گزینه ای که بایرن برای فصل آتی بسیار روی آن حساب باز کرده است آرتور ویدال هافبک تدافعی باشگاه بایر لورکوزن است. ویدال اخیرا مشتری های بسیاری را برای خود می بیند و این امر باغث شده است تا سران لورکوزن برای فروش وی کمی تامل کنند و منتظر بالاترین قیمت پیشنهاد شده باشند.

یوپ هاینکس سرمربی جدید بایرن که فصل گذشته را در لورکوزن سپری کرده است برای حضور ویدال در مونیخ بسیار مشتاق به نظر می رسد و از حضور وی در بایرن با خوش بینی سخن می گوید:" ویدال از علاقه خود برای حضور در آلیانز سخن گفته است او دوست دارد به بایرن بیاید و تبدیل به یک بازیکن سطح اول جهانی شود اگر آرتور این فصل به ما نپیوندد با پایان قراردادش در لورکوزن فصل آینده او را به خدمت خواهیم گرفت."

هاینکس صحبت هایی نیز در مورد بوآتنگ انجام داد او می گوید:" ما به بوآتنگ در پست مدافع مرکزی نیاز داریم و اگر با مخالفت مسئولان سیتی مواجه شویم باید به گزینه های دیگر فکر کرد."

نرلینگر در مورد شایعات اخیر پیرامون پیشنهاد بایرن برای جذب نانی وینگر پرتغالی منچستر یونایتد و دیل جنینگز بازیکن جوان نیز می گوید:

" خبرهای پیرامون پیشنهاد برای جذب نانی ما را خوشحال کرد اما اینها فقط شایعه می باشد و چنین پیزی واقعیت ندارد دیل جنینگز نیز بازیکن آینده داری است که نظر ما را جلب کرده است و باشگاه آن را برای تیم دوم خود در نظر گرفته است."
[ چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, ] [ 16:31 ] [ King-Of-Rome ] [ ]

مارکو مارين در حال تبديل به يک بازی ساز متفاوت

مارکو مارين مدتی بود در نقش وينگر و با توجه به سيستم بازی وردربرمن دچار افت شده بود، حالا با رفتن اوزيل توماس شاف در حال تغيير شکل بازی وردربرمن و تغيير پست مارين و شکل بازی او و تبديل او به يک بازی ساز ويژه با خصوصيات خاص است.



وب سايت رسمی کانون هوادران بايرن مونيخ در ايران - کوروش فروديان ترجمه،تاليف و تلخيص از BleacherReport

طی فصل 2009-2010 توماس شاف خود را صاحب سه هافبک تهاجمی با استعداد يافت: اوزيل، هانت و خريد تازه اش مارکو مارين. به اعتقاد بسياری در آن زمان مارين مستعد ترين آنها بود، در مورد او قبل از آمدن به برمن هم صحبت زياد بود و وقتی تنها 19 ساله بود در ليست اوليه تيم ملی برای حضور در يورو 2008 بود که در نهايت خط خورد.

فصل 2009-2010 فصل موفقی برای برمن بود و آنها به رتبه سوم بوندس ليگا و فينال جام حذفی رسيدند.سه بازيکن فوق الذکر در آن فصل روی هم 23 گل و 32 پاس گل دادند، مخصوصاً مارين که در نيم فصل دوم و زمانی که اوزيل و هانت در افت بودند بار آنها را هم به دوش کشيد. افسانه داشت به حقيقت می پيوست به او لقب مسی جديد دادند و او در حال پيشرفت بود.

رمز موفقيت اين سه بازيکن در آن زمان سيستم 1-3-2-4 و قرار گرفتن آنها در پست مورد علاقه اشان بود،مارين و هانت در وينگ های مخالف و اوزيل پشت سر تک مهاجم. کم کم چرخش پست ها نشان داد مارين تطبيق پذيری کمی در اين سه پست دارد. هر سه اين بازيکن ها غير قابل جانشين بودند و وقتی اعلام شد اوزيل می رود بحث زيادی سر جانشين او مطرح شد.

هانت و آرناتوويچ خريد جديد برمن در اين پست موفق نبودند و مارين در حاليکه در پست مورد علاقه اش وينگر چپ بازی ميکرد بايد خلاء بازی سازی اوزيل را هم پر ميکرد چيزی که او توانايی اش را ندشت. او متخصص حمله به دفاع های کناری و ميخکوب کردن آنها بود. بدون وجود يک پاس دهنده خوب در مرکز مارين مجبور بود بيشتر در عمق بازی کند و آز آنجا خودش توپ گيری و شروع به حمله کند که کارايی او را کاهش می داد.

با عدم موفقيت مارين شاف سيستم تيمش را به تدريج به 2-1-2-1-4 نوعی از 2-4-4 الماس شکل (لوزی) تغيير داد که در آن جايی برای وينگر وجود نداشت به اين ترتيب مارين از ترکيب اصلی بيرون افتاد و نقشش به حضور های چند دقيقه اي محدود شد.

وضعيت برمن بهتر نشد و شاف تصميم گرفت مارين را در نوک ترکيب لوزی شکل بازی دهد، مارين به عنوان ذخيره در بازی با فرايبورگ به بازی آمد و يک گل و پاس گل داد.مارين در بازی بعدی در ترکيب اصلی قرار گرفت و برمن باز هم برنده شد و با بهبود فرم برمن آنها فصل را با رتبه 13 پايان بردند و از سقوط فرار کردند.

مارين هشت بازی پايان فصل را در نوک لوزی بازی کرد و سه پاس گل در سه برد و سه مساوی برمن ايجاد کرد.اگرچه او ثبات نداشت اما نشانه هايی از عادت کردن او به نقش جديد و بازگشت به فرم قبلی اش به چشم می خورد.اگرچه او در نقش بازی ساز مرکزی بازی ميکرد اما به او اين آزادی داده شده بود که در يک سوم پايانی به طور دلخواه از چپ تا راست حرکت کند تا فضای لازم برای حمله را به دست آورد.اگر به ويديو بازی های او مثل بازی با فرانکفورت دقت کنيم می بينيم که به اندازه اي که در وسط ديده ميشد در وينگ های چپ و راست هم حاضر بود. خلاقيتش باعث ميشد که فضای لازم را پيدا کند اما اين پاس آخر بود که نقطه ضعف او بود چيزی که بازی ساز های قبلی برمن ديه گو و اوزيل و حتی ميکود داشتند.

فصل جديد برمن ورودی های زيادی داشت از جمله مهمت اکيچی بازيکن بايرن که يک بازی ساز شايسته برای بازی در نوک لوزی ذکر شده بود اما مصدوميت او دوباره فرصت را به مارين داد و او فوق العاده ظاهر شد مخصوصاً در بازی با فرايبورگ که سه پاس گل داد.

مارين همچنان توانايی دريبل زنی در هر لحظه را دارد اما حالا ميتواند در شکل گيری روند بازی و بازی سازی تيمش مشارکت داشته باشد، وقتی انتخاب های بهتری داشته باشد ميتواند پاس های کوتاه بدهد و کمتر حريفان را دريبل بزند.نمودار بازی او نشان ميدهد همچنان آزادی عمل به او داده شده اما تمايل او به پاس دادن بيشتر شده به طور مثال در بازی با فرايبورگ او در 61 تماسی که با توپ داشت 38 پاس با درجه موفقيت 84 درصد داد که هفت تا از آنها منجر به ايجاد موقعيت شد که نشانه های اميدوار کننده اي هستند.

صحبت از رفتن مارين به تيم های ديگر زياد بود اما شاف و مارين اعلام کردند برنامه اي برای رفتن او در کار نيست که اين يعنی هم مربی و هم بازيکن باور دارند که پتانسيل کافی در مارين برای موفق شدن در نقش جديد وجود دارد و او ميتواند به يک بازی ساز کلاس جهانی تبديل شود. اتفاقی که با وجود اوزيل و ظهور گوتزه ميتواند سر درد های يواخيم لو را بيشتر کند. مارين مانند اوزيل و گوتزه جوان است و بازيکن فيزيکی نيست اما قدرت دريبل زنی اش و گرفتن پنالتی او را از دو رقيبش متمايز می کند ضمن اينکه سرعت و چالاکی يک وينگر را هم به ميانه ميدان اضافه ميکند اگر او بتواند به درجه پاس دهی و ديدی که اوزيل و گوتزه روی زمين دارند برسد ميتواند باعث شگفتی در ترکيب تيم ملی شود.

[ چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, ] [ 16:29 ] [ King-Of-Rome ] [ ]

بايرن در گروه مرگ با ويا رئال،سيتی،ناپولی



وب سايت رسمی کانون هواداران بايرن مونيخ در ایران - گزارش اختصاصی از مراسم

بايرن در گروه A با تيم های ويا رئال ، منچستر سيتی ، ناپولی و در گروه مرگ رقابت ها قرار گرفت. ديگر تيم های آلمانی هم سرنوشت بهتری نداشتند و لورکوزن با چلسی،والنسيا و گنک هم گروه شد و دورتموند بايد با آرسنال،مارسی و المپياکوس بازی کند.

قرعه کشی مرحله گروهی ليگ قهرمانان از ساعت 20:30 به وقت تهران آغاز شد. در آغاز بر مبارزه يوفا با Matchfixing يا دخالت در تعيين نتيجه مسابقات تاکيد شد و همچنين شروع FinancialFairplay يا بازی جوانمردانه مالی اعلام شد. بعد از آن کارلس پويول کاپ قهرمانی را تحويل داد، نکته جالب اين بود که پويول با شورت ورزشی به جايگاه آمد. بزرگانی چون فيگو، پل برايتنر، رود گوليت و لوتار ماتيوس و بابی چارلتون به تدريج برای مراحل مختلف قرعه کشی به جايگاه آمدند.

برايتنر از طرف بايرن خوشحالی و افتخارش را برای ميزبانی فينال در مونيخ اعلام کرد اما او برای بايرن و کلاً تيم های آلمانی خوش يمن نبود و گروه های سختی نصيب تيم های آلمانی شد. از نکات حاشيه اي مراسم ميتوان به اشتباه خواندن تيم مارسی به جای ليون توسط چارلتون و E شنيده شدن گروه D توسط مجری مراسم اشاره کرد. سر بابی چارلتون در شرايط جسمانی مناسبی قرار نداشت و دست ها و سرش می لرزيد و مجری به او گفت که توپ ها را بيشتر بچرخاند و بعد بردارد.جرجيو مارکتی که اجرای مراسم را به عهده داشت به شوخی به برايتنر گفت با اين قرعه کشی بهتر است به مونيخ و حتی لورکوزن نرود!

بايرن در سيد 1، لورکوزن سيد 3 و دورتموند سيد 4 بودند و همه در انتظار گروه مرگ برای دورتموند بودند اما سخت ترين گروه به بايرن رسيد.

[ چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, ] [ 16:26 ] [ King-Of-Rome ] [ ]

یواخیم لو،سرمربی تیم ملی آلمان به تازگی 51 ساله شده و بیشتر مردم این کشور بسیار خرسندند.6سال پیش که یورگن کلینزمن سرمربی این تیم شد،او را به عنوان دستیار اول خود تعیین کرد.کلینزمن 47 ساله بارها گفت که به لو نباید فقط به چشم کمک مربی ژرمن ها نگاه کرد و او نقشی بسیار بارزتر و مهمتر از یک دستیلر صرف دارد.اگر هم عده ای در آغاز،این مساله را یک تعارف در حق مربی سابق اشتوتگارت می انگاشتند بسرعت دریافتند که چنین نیست و این لوست که طراح حقیقی بازی تیم ملی آلمان به شمار می آید و به نفرات این تیم فکر و برنامه میدهد.
همان باور و اعتقاد بود که سبب شد کلینزمن پس از جام جهانی 2006 از سمت خود کناره گیری کرد،لو را برای جانشینی خود توصیه کرد و فدراسیون فوتبال آلمان که اعتقادی مشابه با وی داشت،بر این قضیه مهر تایید زد.
لو در 3 سال و 7 ماه اخیر به تنهایی ژرمن ها را هدایت کرده و در کارش باز موفق بوده است.نایب قهرمان شدن در یورو 2008 نشانه روشن آن است.
بزرگترین فرضیه و دکتریت لو که آثار آن در فوتبال ملی آلمان هویداست،کم کردن فاصله زمانی میان دریافت توپ و رها کردن آن توسط بازیکنان و ارسال هر چه سریعتر توپ به یکی از یاران خودی است.
اگر در فوتبال این اصل رعایت شود،میتوان این ورزش را به سریعترین شکل ممکن به اجرا در آورد و برای حریفان نیز تقابل با این روش و خنثی کرئن این سرعت بسیار سخت خواهد بود.
آنچه یواخیم را از بسیاری از اسلافش در آلمان و همنگنانش در دیگر کشورها متمایز میکند،یکی تحصیلات آکادمیک بسیار مفصل وی و دوره ها و کلاسهای متعددی است که او در آنها گام نهاده و دیگری وقار و متانت وی و دوری جستن او از درگیریها و مجادلات است.
با چنین پیش زمینه ها و مشخصه های لو میگوید هدف آلمان در جام جهانی پیش رو مثل جامهای بزرگ قبلی رسیدن به فینلا و فتح جام است و میافزاید:اصولا چیزی جز این از پزرمنها به خاطر پیشینه و شهرتشان پذیرفته نیست.
از دید وی جوانگرایی اعمال شده در تیم المان ظرف شش هفت سال اخیر یک ترکیب خاص و توانا را برای ژرمنها پدید آورده است.

آیا واقعا به کسب قهرمانی در جام جهانی آفریقای جنوبی امیدوارید؟
نظر من به تنهایی شرط نیست و چه من بگویم و چه دیگران آلمان هر دوره مسابقه بزرگی را با هدف فتح آن شروع میکند.
شرکت صرفا کشور ما را راضی نمیکند.دوره جدید جام نیز از قاعده مستثنا نیست و ما به آنجا میرویم که بیشترین پیشرفت را داشته باشیم و در صورت امکان به فینال برسیم و قهرمان شویم.

برای رسیدن به این هدف و در راه نیل به آنچه گفتید و درخشش در آفریقای جنوبی چه برنامه هایی دارید؟تدارکاتتان چگونه خواهد بود؟
تدارکات ما از مدتها قبل شروع شده است و آنچه میگویم قثط به بازیهای دوستانه یا آنالیز حریفان منحصر نمیشود.
ما حتی راجع به شرایط زیستی و شرایط جغرافیایی کشور میزبان جام جهانی و آنچه انتظار ما را میکشد تحقیق کرده و گزارش های مفصلی را فراهم آورده ایم.الته تدارکات ما و برنامه های تقویتمان از وقتی قرعه کشی مرحله پایانی مسابقه ها در کیپ تاون صورت پذیرفت شدت گرفت،زیرا از آن پس به درستی فهمیدیم با چه تیمها و رقابایی در آن پیکارها طرف هستیم و برای تقابل با کدام سیستمها باید مهیا شویم.

از نقاط ضعف تیمتان بگویید.
در چند مسابقه دور از سطح و کلاس خود و پایین تر از توانی که داشتیم ظاهر شده و اسباب تاسف شدیم،اما این جور نزولها در برخی موارد برای هر تیمی طبیعی و گری ناپذیر است و امکان ندارد تیمی همیشه از آن مصون بماند و بالاخره در نقطه و زمانی از سال کم می آورد و روز بد خود را سپری میکند.گاهی احساس میکنید که به دلیلی تیمتان کم انگیزه ظاهر میشود و بد و سرد توپ میزند . شور و گرمای لازم را ندارد.گریزی از چنین روزها و عواقب آن نیست.در عین حال و بیشتر بازیهای مهم . آنجا که باید می درخشیدیم و پر اشتیاق و با تعصب کار میکردیم،چنین کردیم و کم نیاوردیم.شاید به لحاظ فنی و برخی ویژگیهای تکنیکی تیم فعلی ما چیزی نباشد که باید باشد،اما به لحاظ کار گروهی و همت و تلاش تقریبا همان چیزی است که ما در کادر فنی تیم خواسته ایم.
ما تیمی داریم که هم نیروی جوانی دارد و هم تجربه لازم برای اداره بازیهای دشوار را.

تیم آلمان در کدام زمینه های خاص طی سالهای اخیر رشد محسوس و ارزشمندی داشته است؟
به لحاظ تاکتیکی و کار حساب شده و قدم به قدم،ما به سطوحی بالاتر از گذشته رسیده ایم.شروع حرکن ما در این زمینه از پاییز 2004 بود . من فقط به عنوان دستیار او کار میکردم،اما از همان زمان سنگ اعتلای بازی گزوهی و مدرنتر کردن آن را در تیم آلمان گذاشتیم و به نتایج خوبی رسیدیم که اوج تبلور آن در جام جهانی 2006 ئر خاک کشور خودمان بود.در آن زمان همه شور و روحیه مثبت و جوان بودن تیم آلمان را ستودند،اما در این هنگامه این حقیقت میاله مهمتر از تظرها دور ماند که در کار تیمی و بازی گروهی هم چقدر پیشرفته و موفق عمل کردیم.پس از رفتن کلینزمن کوشیدم همان روال را با مدرن سازیهایی اضافی استمرار بخشم و باز هم پیشرفت هایی در این خصوص داشتیم و همیت موضوع سبب شد در یورو 2008 هم خوب نتیجه بگیریم. در حالیکه خیلی ها روی ما حساب نمیکردند،به فینال برسیم و دوم شویم.

آیا همین روند پیشرفت را در آینده هم امکان پذیر میبینید؟
بله.این روندی است که اگر برای آن برنامه داشته باشید و بدرستی و با حساب و کتاب حرکت کنید،همیشه کم یا زیاد پیشرفتهای تازه ای خواهید داشت.ما در شش هفت سال اخیر جوانا بالنده ای مانند فلیپ لام،لوکاس پودولسکی،باستی ین شوان شتایگر،توماس هیلتزلس پرگر،مرته ساکر و به تازگی مسعود اوزیل را وارد اردو ملی کرده ایم.بجز اوزیل،بقیه این نفرات به رغم سن کمشان پنجاه شصت بازی ملی را پشتوانه خود دارند و همچنان بهتر میشوند.این یک حسن عالی در هر ورزشی است که تیم مان در عین جوانی،پرتجربه و میدان دیده باشد.

پس از سوم شدن در جام جهانی قبلی و دوم شدن در اروپا آیا توقع قهرمانی در جام جهانی پبش رو با توجه به عنصر جوانی در تیم ملی آلمان که مورد اشاره شما قرار گرفت،انتظار بیش از حدی است؟
پیشتر هم به شما گفتم که آلمان با انتظار و توقع قهرمانی هر جامی را شروع میکند و این از خصلتهای ذاتی و باورهای پایه ای و بنیادین ماست.اما اینکه چنین مسالی نوبتی باشد و هرچیزی باید در پی واقعه ای دیگر شکل گیرد،طرز تلقی صحیح نیست.اینکه ما در آفریقای جنوبی به رتبه چندم میرسیم تابع اتفاقات مختلف از جمله میزان آمادگی خ.دمان،توان رقبا،همراه بودن یا نبودن عنصر شانس و اقبال با ما و قرعه و جدول و روند اتفاقات در مرحله حذفی است که از حالا نمیتوان آن را پبش بینی کرد.

اما گمان میرود بتوانید با صراحت بیشتری درباره رقبای مرحله نخست تیمتان در جام جهانی 2010 که صربستان،غنا و استرالیا هستند صحبت کنید و شانس صعود تیمتان از این گروه را بر آورد کنید.

بر خلاف آنچه عده ای میگویند،این گروه بسیار سخت است و صعود از آن قطعی و از پیش تعیین شده نیست.صربستان و غنا تیمهایی ذاتا قوی و پر تجربه اند و دومی در رقابتهای اخیر جام ملتهای آفریقا از نو درخشید . جام جهانی قبلی نیز تنها تیم آفریقایی بود که از گروهش بالا رفت و به مرحله حذفی رسید.استرالیا هم هرچند پیشینه و توان آنها را ندارد،اما با کار گروهی و تلاش جمعی اش توانسته است برای دومین یلر متوالی به مرحاه نهایی جام جهانی برسد و حریف آسانی نخواهد بود.قدر مسلم اینکه ما ماههای پر کار و شلوغی را در پیش داریم و نباید حتی یک دقیقه هم دست روی دست بگذاریم.
 

[ چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, ] [ 16:26 ] [ King-Of-Rome ] [ ]


آبی پوشان و زیردریایی های زرد

پس از قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن با قرعه نسبتا دشوار روبرو شد و از گروه اول این رقابت ها به گروه مرگ نام برده شد. حضور نمایندگان لیگ های برتر اروپا در این گروه به خوبی نمایانگر کیفیت بالای گروه A میباشد. در این مقاله سعی می شود حریفان بایرن در گروه اول مورد بررسی قرار گیرند. آمار و اطلاعات این مقاله بر اساس سایت رسمی باشگاه بایرن مونیخ استخراج شده است.


سعید محمدخواه
وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران- بایرن در گروه اول لیگ قهرمانان اروپا با چهار تیم ویارئال اسپانیا، منچستر سیتی انگلستان و ناپولی استالیا هم گروه است. باواریایی ها تنها یک بار با ناپولی نماینده ایتالیا در نیمه نهایی جام یوفا 89-1988 روبرو شد و با سایر تیم های این گروه ویارئال و منچستر سیتی هرگز دیداری را برگزار نکرده است. در اینجا نگاهی اجمالی به تیم های حاضر در گروه اول لیگ قهرمانان اروپا خواهیم انداخت:




ویارئال


در قرون گذشته ویارئال را با محصولاتی با کیفیت از قبیل سرامیک، پرتقال می شناختند. ویارئال شهری است 50 هزار خانواری در 60 کیلومتری شمال والنسیا. در اواخر دهه 1990 باشگاه فوتبال این شهر موجی جدید را در فوتبال اروچا آغاز کرد حضور آن ها در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 06-2005 و مرحله یک چهارم نهایی فصل 09-2008 از موفقیت های این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می رود. ویارئالی ها به سبب رنگ پیراهن در فوتبال اسپانیا به زیردریایی های زرد ملقب هستند. ویارئالی ها دو بار نیز حضور در نیمه نهایی اروپا کاپ را تجربه کرده اند که آخرین آن نیز فصل گذشته بود که با شکست 5 بر 3 در مجموع دو دیدار لورکوزنی ها را که سرمربی گری آن را هاینکس بر عهده داشت حذف نمودند ولی در نیمه نهایی دیدار را به پورتو قهرمان فصل گذشته جام اروپا واگذار کردند.

ورزشگاه ال مادریگال با ظرفیت 22 هزار نفری بازی های خانگی ویارئال را میزبانی می کند. زرد پوشان هنوز موفق نشده اند جامی را در لیگ و یا حذفی اسپانیا از آن خود کنند و در رقابت های فصل گذشته لیگ اسپانیا به مکان چهارمی دست یافتند. آن ها در دیدار پلی آف برای حضور در مرحله لیگ قهرمانان اروپا مقابل اودنسه دانمارک قرار گرفت که در دیدار رفت با شکست 1 بر 0 مواجه شد ولی پیروزی 3 بر0 در دیدار برگشت موجب شد تا زیردریایی های زرد اسپانیا اکنون در گروه اول لیگ قهرمانان اروپا قرار گیرند.

دو گل از سه گل دیدار برگشت پلی آف را جوزپه روسی مهاجم ایتالیایی ویارئال و یک گل را نیز نیلمار بازیکن برزیلی این باشگاه به ثمر رساند. زوج روسی و نیلمار یکی از خطرناکترین زوج های هجومی لا لیگا را تشکیل می دهند. فصل گذشته این دو مهاجم با همکاری هم 45 گل( روسی 29 و نیلمار16) برای ویارئال به ثمررساندند. مدافع مرکزی آن ها کارلوس مارچنا و هافبک هایی هم چون مارکوس سنا و کانی از بازیکنان برجسته ویارئال محسوب می شوند. خوان کارلوس گاریدو مربی ویارئال با تقویت این تیم در نقل و انتقالات تابستانی و جذب بازیکنی نظیر کریستیانو زاپاتا مدافع کلمبیایی باشگاه اودینزه در فکر استحکام خط دفاعی خود است. زیردریایی های زرد شروع دشواری را در لا لیگا خواهند داشت آن ها در هفته اول بازی ها باید در نیوکمپ به دیدار بارسلونا بروند.





منچستر سیتی


تیمی که با دراختیار داشتن سرمایه بسیار زیاد بازیکنان مطرح بسیاری را به خدمت گرفته است. حضور داوید سیلوا، کارلوس تبس، سرجیو آگوئرو و مهاجم اسبق باشگاه ولفسبورگ ادین ژکو خط آتش فوق العاده ای را از آن خود کرده است. نیلی پوشان منچستر به شدت به دنبال کسب جام در رقابت های داخلی و اروپایی هستند. آن ها بازیکنان کمی را نسبت به فصل گذشته از دست داده اند و شاید بتوان ژروم بواتنگ را یکی از مهمترین این بازیکنان به حساب آورد که به باشگاه بایرن پیوست.

باشگاه منچستر سیتی با سرمایه گذاری هنگفت شیخ منصور بن زاید آل نهیان به سرعت در حال خروج از زیر سایه منچستر یونایتد است. شیخ عرب حدود یک میلیارد پوند از سال 2008 برای این باشگاه هزینه کرده است. جذب آگوئرو و در هفته های اخیر خرید سمیر نصری مجموعا بیش از 70 میلیون پوند خرج روی دست میلیاردر شیخ نشین گذاشته است. فرانک ریبری در مورد باشگاه سیتی می گوید:" منچستر سیتی با هر هزینه ای خواهان کسب قهرمانی است." هرچند که ممکن است تبس و امانوئل آدبایور تا دیدار مقابل بایرن در سیتی باقی نمانده باشند.

سیتی در فصل گذشته در رقابت های لیگ برتر جزیره به مکان سومی دست یافت و به صورت مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. مهمترین افتخار منچستر سیتی قهرمانی در اروپا کاپ 1970 با برتری 2 بر 1 مقابل گورنیک زابژا است. منچستر سیتی بازی های خانگی خود را در ورزشگاه 47700 نفری اتیحاد استادیوم برگزار می کند.






ناپولی


فصل گذشته را با قرارگیری در مکان سومی سری آ پشت سر میلان قهرمان و اینتر نائب قهرمان به پایان رساند و مانند منچیتر سیتی به صورت خودکار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه یافت. آن ها ملقب به نام مستعار آبی ها، به ایتالیایی آتزوری هستند بخش عمده ای از موفقیت آن ها در فصل گذشته مدیون 26 گلی بود که ادینسون کاوانی مهاجم اوروگوئه ای به ثمر رساند او همکاری خوبی با دیگر مهاجم آمریکای جنوبی ناپولی ازکوئیل لاوتزی دارد. بازیکنان خوب دیگری نیز در ترکیب ناپولی حضور دارند که از آن جمله می توان به ستاره سابق اودینزه گوخان ایلنر و کاپیتان پائولو کاناوارو برادر کوچکتر فابیو اشاره کرد.

ناپولی فصل گذشته در لیگ اروپا حضور داشت که در مرحله یک شانزدهم توسط ویارئال حذف شد. حضور ویارئال در این گروه می تواند بهترین فرصت را برای انتقام به آبی ها دهد. بهترین سالیان ناپولی به خاطرات گذشته باز می گردد. آنها در سال های 1987 و 1990 موفق شدند قهرمانی سری آ را کسب کنند. آن ها در جام یوفا 1983 در مرحله نیمه نهایی با شکست 2 بر 0 بایرن به فینال صعود کردند و در بازی فینال نیز با برتری مقابل اشتوتگارت به مقام قهرمانی رسیدند. دوران طلایی ناپولی با حضور دیگو آرماندو مارادونا رقم خورد این ستاره آرژانتینی از سال 1984 تا 1991 در این باشگاه حاضر بود.

از ستاره های سابق ناپولی می توان به بازیکنانی نظیر لوران بلان، فابیو کاناوارو، دینو زوف، جیانفرانکو زولا بازیکن سابق بایرن ماسیمو اودو اشاره کرد. مربی گری ناپولی بر عهده والتر ماتزاری است مربی که در سال 2009 از سمپدوریا جدا شد و به این باشگاه نقل و مکان کرد. بازی های خانگی باشگاه ناپولی در ورزشگاه 60240 نفری سان پائولو برگزار می شود. کرستین نرلینگر در مورد ناپولی هشدار می دهد:" ناپولی باشگاهی است که کاملا در مسیر صحیح توسعه قرار گرفته است و به نظر تیم بسیار قدرت مندی خواهد بود."

[ چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, ] [ 16:25 ] [ King-Of-Rome ] [ ]


گام بلندی به سوی جلو برداشتیم"


وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران- دیدار رفت پلی آف لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 2 بر 0 باواریایی ها به پایان رسید ولی آن ها برای برگزاری جشن صعود باید حداقل 90 دقیقه نیز منتظر بمانند. پس از بازی دیشب یوپ هاینکس و برخی از بازیکنان در صحبت هایی با سایت رسمی باشگاه نظرات خود را بیان کرده اند که در اینجا آن را می خوانیم:

یوپ هاینکس: " تیم می دانست که این بازی به چه اندازه مهم است. دیدار مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا بود. تیم من به خوبی 20 دقیقه ابتدای بازی را آغاز کرد و با بازی روان دو تا سه شانس خوب ایجاد کردیم و موفق به گلزنی نیز شدیم. در نیمه دوم بازی را با سرعت ادامه دادیم این همان چیزی است که شما باید در برابر تیم هایی مانند زوریخ انجام دهید. اما ما کمی هم بدشانس بودیم و دروازه بان زوریخ عملکرد خوبی داشت تا ما فقط دو گل به حریف بزنیم در پایان امروز ما باید از نتیجه راضی باشیم زیرا گام بلندی برای صعود برداشتیم."

فیلیپ لام:" ما کلاس بازی خود را نشان دادیم و آن ها هیچ شانسی در مقابل دروازه ما نداشتند چیزی که نمی توانستیم در فصل گذشته متصور باشیم. ما در بازی هجومی موفق بودیم و این همان روشی است که ما می خواهیم بازی کنیم."

باستین شواین اشتایگر:" این یک نتیجه خوب است و ما در موقعیت خوب برای بازی برگشت قرار خواهیم داشت. اما باید دو تا سه گل دیگر نیز به ثمر می رساندیم. ما خوب شروع کردیم در نیمه دوم نیز تسلط بازی در اختیارمان بود و می توانستیم با نتیجه ای رویایی بیرون بیاییم. زوریخ در دیدار برگشت با تمام قوا مقابل ما ظاهر خواهد شد."

آرین روبن:" باید راضی باشیم زیرا نتیجه 2 بر 0 نتیجه خوبی است. دو گل زدیم و گل های زیادی هم نزدیم. بازی ما هنوز به اندازه کافی خوب نیست و باید آن را بهبود ببخشیم هنگام حمله باید بسیار سریعتر توپ را به مهاجمان منتقل کنیم باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و تهاجمی تر بازی کنیم."

[ چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, ] [ 16:23 ] [ King-Of-Rome ] [ ]



هاینکس تیموچشک را مورد ستایش قرارداد


وب سايت رسمی کانون هواداران بايرن مونيخ در ايران -
یوپ هاینکس مربی بایرن ، آناتنولی تیموشچک را مورد ستایش قرارداد و عنوان کرد امسال وی بازیهای بیشتری را برای بایرن انجام خواهد داد. "تیموشچک شخصیت ممتازی دارد. او امسال بازیهای بیشتری را نسبت به سال قبل انجام خواهد داد" جمله‌ای بود که هاینکس در تایید تیموچشک گفت. تیموشچک هم عنوان کرد:من می خواهم در هر بازی نهایت تلاش خود را بکنم. بایرن یکی از بزرگترین تیمهای دنیاست. من در اینجا کاملا احساس راحتی می کنم . 

قرارداد تیموشچک تا پایان فصل جاری ، فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ ، اعتبار دارد.



رکود در فروش بلیط

وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران-فروش بلیطهای خانگی بایرن با رکود همراه است طوری که هرگز قبلا سابقه نداشته است. قبلا هنگام پیش فروش بلیطها باید عجله می کردید تا بلیطها تمام نشود!!!


سه هفته بعد از اعلام برنامه بازیهای بوندسلیگا و چهار هفته قبل از آغاز فصل ، ۱۲ هفته از ۱۷ هفته از بازیهای خانگی فروخته شده است، خبری است که باشگاه بایرن اعلام کرد. دیدارها مهمی که بیشترین فروش را داشته اند عبارتند از بایرن – دورتموند ، بایرن اشتوتگارت ، بایرن – نورنبرگ و بایرن – آگسبورگ. طوری که بلیطهای این دیدارها تمام پیش فروش شده است.



امسال نیز مثل فصل قبل ۳۸۰۰۰ قطعه بلیط خانگی پیش فروش می شود.

[ چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, ] [ 16:21 ] [ King-Of-Rome ] [ ]

"حرکت اعتراضی علیه نوئر را محکوم می کنیم"

وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران- سران باشگاه بایرن حرکاتی که علیه نوئر در دیدار دوستانه 4شنبه بایرن در کمپ ایتالیا انجام گرفت را به شدت محکوم کردند.

در بیانیه ای که از سوی سران بایرن نوشته شد آمده است:" پوستر هایی که علیه نوئر در بازی دوستانه بایرن نصب شده بود کار گروه کوچکی بود. این قبیل حوادث غیرقابل قبول به هیچ وجه از سوی باشگاه و فن کلاب های بایرن تایید نمی شود و باشگاه به شدت آن را محکوم می کند."

در دیدار دوستانه بایرن جمعیتی نزدیک به 30 نفر پوستری از مانوئل نوئر دروازه بان سابق شالکه نصب کرده بودند که روی آن نوشته بود:" شاید شما توپ های زیادی را دفع کنید ولی ما شما را به عنوان شماره یک بایرن نمیپذیریم."

سران باشگاه بایرن فکر میکردند این مسائل را در جلسه ای که روز شنبه با کانون هواداران باشگاه در سرار جهان داشتند به خوبی حل و فصل کرده اند اما اتفاق روز چهار شنبه همه را غافل گیر کرد. روز شنبه که آغاز رسمی تکرینات بایرن بود بالغ بر 25 هزار هوادار باواریایی در ورزشگاه آلیانز حاضر شدند و به گرمی از نوئر و سایر تازه وارد های بایرن استقبال کردند.

این حرکت غیرقابل قبول که از سوی تعداد محدودی از هواداران انجام شد به شدت از طرف هئت مدیره باشگه و تمامی فن کلاب های باشگه بایرن در سراسر جهان محکوم شد.

مانوئل نوئر دروازه بان شماره یک آلمان و بایرن در مورد این اعتراض گفت:" من نمیخواهم هیچ صحبتی در این مورد انجام دهم."

توماس مولر نیز در حمایت از نوئر گفت:" من این حرکت را رد می کنم. اما می دانم که نوئر یک بازیکن بزرگ است و می داند که 98 تا 99 درصد از هواداران بایرن پشت او هستند و دوم اینکه ما یک تیم هستیم و مهمترین نکته هم این است چون تیم کاملا از او حمایت می کند."

سران باشگاه بایرن در حال حاضر ممنوعیت برای حضور هواداران در تمرینات بایرن در نظر گرفته اند تا چاره ای برای این قضیه بیاندیشند. به نظر طرفداران معترض باید به زودی حذف شوند زیرا چنین اعتراضاتی و ادامه آن می تواند در آینده برای تیم حاشیه ساز شود.

[ چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, ] [ 16:19 ] [ King-Of-Rome ] [ ]
 
خون تازه در رگ های بوندسلیگا
فصل نقل و انتقالات بوندسلیگا از اول جولای آغاز شده است و باشگاه های حاضر در این رقابت ها برای حضوری پر قدرت به جذب بازیکنان جدید و پوشش نقاط ضعف می پردازند. در اینجا به نقل و انتقالات انجام شده در میان نمایندگان اروپایی آلمان در فصل جدید می پردازیم. آمار و اطلاعات این مطلب از سایت رسمی بوندسلیگا برداشت شده است.

سعید محمدخواه
وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران-
با نواخته شدن سوت پایان بوندسلیگا در فصل 11-2010 تیم های بوندسلیگای برنامه آماده سازی خود برای حضور قدرت مندتر در فصل اینده رقابت ها را پی می گیرند. پنجره نقل و انتقالات تابستانی از اول ژوئیه 2011 باز شده است و تا ساعت 18 روز 31ام ماه اوت بسته خواهد شد در این حین بسیاری از باشگاه های فرصت تقویت نقاط ضعف خود و پوشش پست هایی که در طول فصل از آن نواحی ضربه خوردند را دارند. در اینجا به بررسی و ارائه اطلاعاتی پیرامون عملکرد تیم های بالای جدولی حاضر در بوندسلیگا و نمایندگان آلمان در رقابت های اروپایی فصل آینده، در بازار نقل و انتقالات تا اینجای کار پرداخته می شود.


بوروسیا دورتمند

ورودی: یولیان کخ (از دوئسبورگ، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، ایکای گوندگان (نورنبرگ)، موریس لیتنر( آگسبورگ، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، دیمیتار رانگلوف( مک آبی تلاویو، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، کریس لوو( چمنیتزر)، ایوان پریسیچ (کلوژ)، ماروین باکالورز (از جوانان دورتمند).

خروجی: نوری شاهین( رئال مادرید)، دده( نا معلوم)، مارکو استیپرمان (المانیا آخن ، به صورت قرضی)، لاس سوبیخ( سنت پائولی، به صورت قرضی)، مارکوس فیلنر (نورنبرگ)، سودیل سلمانی (آرمینیا بیلفلد)، دنیل جینسزک ( بوخوم، قرضی)، دیمیتار رانگلوف( انرژی کوتبوس، به صورت قرضی).



بایر لورکوزن

ورودی: باستین اوکزیپکا (سنت پائولی، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، کنستانت ژاکپا (هانوفر، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، اومر توپراک ( فرایبورگ)، بوراک کاپلان (گریتر فورث، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، کریم بل عربی( آینتراخت بروخوگ)، آندره شورله (ماینتس)، ریچارد سوکوتا-پاسو (سنت پائولی، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، دیوید یلدل( دویسبورگ).


خروجی:
سامی هیپییا (بازنشست) ، توماژ بوبل (بازنشست)، کریستف کرامر(بوخوم، قرضی)، توبیاس استفن(انرژی کوتبوس، قرضی)، یولس شووادروف(فورتنا دوسلدورف، قرضی)، دوماگوج ویدا( دینامو زاگرب)، کنستانت ژاکپا( آینتراخت فرانکفورت)، ریچارد سوکوتا-پاسو( کایزرسلاترن)، کوین کامپل( اوسنابروک)، کریستوف سیفکس(کارل-زئیس جنا، به صورت قرضی) آرتور ویدال(یوونتوس).


بایرن مونیخ

ورودی: نیلز پترسن (انرژی کتبوس)، دیوید آلابا (هافنهایم، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت) ، مهمت ایکیسی ( نورنبرگ، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، مانوئل نوئر( شالکه)، رافینا( جنوا)، تاکاشی اوسامی( گامبا اوزاکا، به صورت قرضی)، ماکسیملیان ریدمولر( بایرن دو)، جروم بوآتنگ (منچستر سیتی) .


خروجی: توماس کرافت( هرتابرلین)، آندریاس اوتل( هرتابرلین)، حمیت آلتینتاپ (رئال مادرید)، مهمت ایکیسی ( وردربرمن)، میروسلاو کلوزه( لاتزیو).

 

 

 


هانوفر

ورودی: آرتور سوبیچ( پولونیا وارسو)، ساموئل رادلینگر( اس وی رید)، اردال اکداری، دنیز آیسیسک( هر دو از تیم جوانان)، کرستین پاندر( شالکه)، هنینگ هاوگر( استابائک).


خروجی: کنستانت ژاکپا (بایر لورکوزن، به صورت قرضی)، فلورین فروملوویج(آنتراخت فرانکفورت).

 



ماینتس

ورودی: اریک ماکسیم چوپو – موتینگ ( هامبورگ)، استفان بل ( مونیخ 1860 ، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، زدنک پوسپچ (کوپنهاگن)، نیکولای مولر ( گریتر فورث)، زولتان استیبر ( آلمانیا آخن)، فیلیپ تروجان (دوئسبورگ، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، یونس مالی( مونشن گلادباخ)، دنیز ییلماز( بایرن مونیخ 2)، فابین اسچونهیم(ویهن ویسبادن)، یولین بائومگارتلینگر ( ائوستریا وینا)، آنتونی یوجاه( لیلستروم)، آلبرت اسپاهیو( یانگ بویز برن)، مالیک فتحی( اسپارتاک موسکو).


خروجی: مارتین پیکنهاگن (نا معلوم)، لوئیس هولتبی( شالکه، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، میروسلاو کارهان( اسپارتاک ترناوا)، آندره شورله (بایرلورکوزن)، آدریانو گریمالدی ( فورچونا دوسلدورف)، کرستین فوچس( شالکه)، اشتفان بل( آینتراخت فرانکفورت)، فیلیپ تورجان( دینامو درسدن).

 


نورنبرگ

ورودی: فریسیو برون فوربس (کارل زیس یه نه آ، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، مانوئل زیتزس( ساربروکن)، توماس پخارت( اسپارتا پراگ)، الکساندر اسوین ( دینامو دریسدن)، داریو ویدوسیچ ( آرمینیا بیلفلد، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، مارکوس فیلنر (بوروسیا دورتمند)، ویلسون کاماووکا(هافنهایم)، تیم کلوزه( اف سی تن).


خروجی: تیمو اوچس (نامعلوم)، پاسکال بیلر (نامعلوم)، مهمت ایکیسی (بایرن مونیخ ، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، ایکی گوندگان (بوروسیا دورتمند)، مارک مینتال ( نامعلوم)، یولین شیبر( اشتوتگارت، بصورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، دنیل باتز( فرایبورگ)، آندریاس وولف( وردربرمن).

 


شالکه

ورودی: لوئیس هولتبی( ماینتس، به صورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، جرمین جونز( بلکبرن رورز، به صورت قرضی در این باشگاه حضور داشت)، رالف فاهرمان( آینتراخت فرانکفورت)، کرستین فوچس( ماینتس)، مارکو هوگر( آلمنیا آخن)، آندریاس ویگل( جوانان باشگاه).


خروجی: دانیلا آولار( کارپاتی الویو، به صورت قرضی)، کرستین دآک( راپید بوخارست)، مانوئل نوئر( بایرن مونیخ)، واسیلیئوس پلی آتسیکاس( دوئسبورگ)، کرستین پاندر( هانوفر)، لوکاس اشمیتز( وردربرمن)، ماروین پوری( سیلکبورگ)، الکساندر استوانوویچ(وردربرمن).

 

[ چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, ] [ 16:18 ] [ King-Of-Rome ] [ ]

 

نوئر میراث دار بزرگانی که در بایرن اسطوره شدند
نوئر برترین بازیکن فصل گذشته بوندسلیگا از نگاه کیکر اولین فصل حضور خود در بایرن را روز یک شنبه تجربه خواهد کرد. او میراث دار دروازه بانان بزرگی است که در بایرن به اسطوره های ملی بدل شدند و از این حیث مسئولیتی سنگین بر دوش نوئر خواهد بود.


سعید محمدخواه
وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران-
بایرن مونیخ همواره دروازه بانان بزرگی را درون دروازه داشته است اسطوره هایی مانند سپ مایر و اولیور کان را می توان از شاخص های این پست مهم در باشگاه بایرن به حساب آورد و همین عقبه بزرگ مسئولیت سنگینی را بر دوش مانوئل نوئر جوان تحمیل خواهد کرد.

ورود نوئر به بایرن با مشکلات زیادی برای مسئولان بایرن همراه بود تردید های مسئولان شالکه برای فروش نوئر و اصرار وی به منظور خروج از شالکه و حضور در باشگاهی بزرگ و عدم تمدید قرارداد با معدنچی ها، هیچ راهی به جز فروش نوئر به بایرن برای گلزنکرشنی ها پیش رو نگذاشت. ورود نوئر به مونیخ و حضور در تمرینات پیش از فصل با حواشی متفاوتی از سوی هواداران بایرن همراه شد. بیانیه های متعدد و پارچه نوشته هایی که در دیدارهای دوستانه بایرن از سوی اولترا باواریایی ها به نمایش درآمد عرصه را بر مدیران بایرن تنگ کرد و نگرانی ها را برای ادامه این روند اعتراض آمیز گسترش داد. با این وجود حمایت دو کاپیتان و کادر فنی و مدیریت تیم از بهترین دروازه بان المان به نظر می رسد توانسته باشد اندکی حواشی را تعدیل کند. فصل جدید به یورو 2012 ختم خواهد شد و همین امر می تواند نگرانی های لوو را برای به حاشیه کشیده شدن دروازه بان شماره یک تیم ملی افزایش دهد.

به هر روی نوئر اکنون شماره یک جدید بایرن محسوب می شود و مقایسه وی با کان و مایر از هم اکنون آغاز شده است پسر 25 ساله گلزنکرشنی فصلی دشوار را در اف سی هالیوود تجربه خواهد کرد. گام نهادن جای پای بزرگانی همچون کان و مایر بسیار دشوار است. الیور کان، در طول دوران حضور خود در بایرن موفق شد هشت عنوان بوندسلیگا، شش قهرمانی در جام حذفی و یک عنوان اروپایی کسب کند. سپ مایر دیگر اسطوره باواریایی ها درون دروازه نیز عنواین بسیاری از جمله چهار قهرمانی در لیگ و جام حذفی، سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک عنوان قهرمانی در جام یوفا را کسب کرده است با این تفاسیر به خوبی متوجه خواهیم شد که چرا هواداران بایرن اینگونه برای این پست ویژه از خود تعصب نشان می دهند و برای جانشینی اسطوره های خود، وسواس زیادی قائل هستند.

یوپ هاینکس در مورد نوئر اینگونه می گوید:" نوئر، یک دروازه بان استثنائی است او می تواند نام خود را مانند پیشینیانیش در تاریخ باشگاه بایرن ثبت کند." مدیر اجرایی باشگاه بایرن کارل هاینس رومینیگه نیز نوئر را یکی از بهترین دروازه بانان جهان می داند. برترین گلزن بوندسلیگا ماریو گومز درباره نوئر می گوید:" او یک بازیکن پر جنب و جوش است و همیشه می خواهد پیروز شود و این برای ما بسیار خوب است."
نوئر بایرن را خانه خود می داند و در مورد باشگاه بایرن می گوید:" در حال حاضر همه چیز بسیار پیشرفته تر و بزرگ تر از شالکه است و به طور خلاصه می توانم بگویم که حضور در مونیخ تصمیم صحیحی بود." مربی نوئر در بایرن تونی تاپالوویچ است و هدف نوئر از تمرین در کنار او پیشرفت لحظه به لحظه است. او ادامه می دهد:" بهبود در هر زمینه ای از عملکردم درون دروازه هدف اصلی ام را تشکیل می دهد. من می خواهم اشتباهاتم را به حداقل برسانم و عملکردی عالی داشته باشم. من هنوز هم می خواهم لحظه به لحظه بهتر شوم." و این یکی از وجوه مشترک دیگری است که نوئر با اولیور کان دارد.

کسب تجربه از اشتباهات گذشته
موضوع به حادثه ای که حدود دو سال گذشته در آلیانزآرنا اتفاق افتاد برمی گردد، زمانیکه مانوئل نوئر برای جشن پیروزی پرچم کرنر را مانند الیور کان در دست گرفت. او در مورد این مساله با پوزخندی اینگونه پاسخ می دهد:" من آن زمان بسیار جوان بودم و کم تجربه". این سخن از نوئر به خوبی تاسف و پشیمانی وی را از چنین حرکتی نشان می دهد و اگر کمی خوش بینانه به موضوع بنگریم شاید بتوان این جمله را به عنوان یک عذرخواهی مغرورانه به حساب آورد.

بایرن پس از بازنشستگی الیور کان درون دروازه با مشکلات حادی روبرو بود و هرگز نتوانست جانشین مناسبی برای کان بیابد ولی به نظر نوئر جوان و خوش قد قامت بتواند برای مدت مدیدی باواریایی ها را درون دروازه بی نیاز کند این درواقع هدفی بود که مدیران بایرن از به خدمت گرفتن نوئر دنبال می کردند اولی هوینس به صراحت در مورد این موضوع گفت:" نوئر برای ده سال درون دروازه بایرن خواهد بود".

عملکرد نوئر در این فصل بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا می تواند موجب محبوبیت وی در میان هواداران شده و تمامی حواشی را از میان بردارد.

[ چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, ] [ 16:17 ] [ King-Of-Rome ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بایرن مونیخ و آدرس bayernmunchen.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 103
بازدید کل : 43441
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1